NIEUWSEscient

Escient en Snell verdwijnen als merknaam

Redactie HiFi.nl | 11 april 2010 | Escient

(Gezien op internet)

D&M Holdings, in de consumenten-elektronica branche vooral bekend als moedermaatschappij van de merken Marantz, Denon, McIntosh en Boston Acoustics, heeft besloten te stoppen met Escient Vision (mediaservers) en Snell Acoustics (luidsprekers).
 
D&M Holdings Inc. meldt over het afgelopen jaar een toename in winstgevendheid en marktaandeel; op 31 maart werd het fiscale jaar afgesloten. Om verder te groeien gaat D&M voornamelijk investeren in haar core-brands Denon, Marantz, McIntosh en Boston Acoustics.


Foto: Escient Vision systeem

Tegelijkertijd kondigt het bedrijf aan te stoppen met Escient Vision. De kennis en technologie zal worden geïntegreerd in de kern merken. D&M Europe gaat echter wel door met de ontwikkeling en vermarkting van het Escient Zone CI home control systeem. D&M Europe blijft sterk aanwezig in de custom installation markt via haar DMi organisatie, waarmee oplossingen van merken als Denon en Marantz worden gecombineerd met het Escient Zone systeem. 

In een Amerikaans persbericht laat het bedrijf tevens weten dat het stopt met het merk Snell Acoustics. Het veranderende landschap van de luidspreker industrie ligt hier volgens het bedrijf aan ten grondslag. Ook de technologie en kennis van Snell zal worden geïntegreerd in de andere merken van D&M.

EDITORS' CHOICE