NIEUWSB&W

Overstappen op HD-tv voor het voetbal?

Redactie HiFi.nl | 10 februari 2009 | B&W

Cisco heeft in Nederland een onderzoek gedaan naar het gebruik en de rol van online video in ons leven. De resultaten zijn verrassend. Naast de conclusie dat video voor 90% van de deelnemers gemeengoed is geworden gaf ongeveer de helft aan te overwegen over te stappen op HD-tv. Met name voor de voetbalwedstrijden.

In totaal deden 265 consumenten mee aan het onderzoek. Via verschillende weblogs gaven ze aan dat er nog een grote markt open ligt voor High Definition video. De grote voordelen van online video zijn de mogelijkheid om live uitzendingen stil te zetten, reclame blokken over te slaan en de superieure beeldkwaliteit van HD. 

Opvallend is verder dat vooral mannen enthousiast zijn over de huidige en toekomstige ontwikkelingen van online video. Hier speelt voetbal een grote rol. Vrouwen zijn minder geïnteresseerd, hoewel mode en uitgaansgelegenheden onder vrouwen wel geliefd zijn. De uitkomsten van het onderzoek zijn ook verrassend voor organisator Cisco.

"Met de Cisco Visual Network Index houden we de groei en gebruik van IP-netwerken wereldwijd in de gaten. De voorspellingen van onafhankelijke analisten geven aan dat IP-verkeer in vijf jaar tijd zal verzesvoudigen, met name door de groei van video. Dat Nederland daarbij een voortrekkersrol speelt, bleek al uit de Broadband Quality Study van afgelopen september. Maar dat video al zo breed is geaccepteerd in de Nederlandse huishoudens, verrast ons wel", aldus Coks Stoffer, algemeen directeur van Cisco Nederland.

Video competitie

Onderdeel van de enquête was een video competitie waarin de rol van video in beeld gebracht moest worden. Hieronder het winnende filmpje.

MERK

EDITORS' CHOICE