NIEUWSB&W

HiFi.nl: CD-reviews...

Redactie HiFi.nl | 13 januari 2004 | B&W

Zojuist besproken op HiFi.nl:

Korn - Take a look in the Mirror
Take A Look In The Mirror heet het nieuwste wapenfeit van Korn. En dat zal op de band zelf van toepassing zijn geweest, aangezien het inmiddels aardig (muzikaal) bergafwaarts ging. Zoals zo vaak met mega-acts, worden de cd’s er in de loop der jaren niet beter op.

John Oates
Hadden we nog niet zo gek lang geleden Daryll Hall`s solo-album Can`t Stop Dreaming, hier mag zijn maatje John Oates het op eigen kracht proberen. Je ontkomt er dan niet aan dat je gaat vergelijken en de heren in competitieverband tegenover elkaar zet, dat is niet terecht, maar als het dan toch zo gaat, Oates wint duidelijk!

Rage Against The Machine
Ook thuis was het een "enorm succes", ik draaide Killing In The Name knetterhard om mijn kinderen te pesten. Mijn dochter ging gelijk elders vertoeven. Mijn zoon (toen net 5 jaar) zat dan echter met z`n duim in zijn mond met pretoogjes, maar ook met zijn billen een beetje samengeknepen op de bank te kijken hoe zijn vader uit zijn bol ging en intens te luisteren.

Mudvayne
Toen het eerste album van Mudvayne verscheen leken we nog te maken hebben met een Skipknot-kloon, maar dat beeld is op de tweede langspeler The End Of All Things To Come op overtuigende wijze rechtgezet.

John Mayer
Mayer is namelijk het meest recente gigantische succes in de Verenigde Staten. Het album Heavier Things schoot daar als een komeet de charts in. Tot nu toe heeft dat album in ons landje nog geen rimpel in de vijver kunnen veroorzaken. Dat is overigens niet geheel terecht, want Heavier Things is een lekker plaatje. In een toegankelijke stijl waarbij we aan namen als onder meer Dave Matthews, Hootie & The Blowfish, Eagle-Eye Cherry, Garland Jeffries, Sting, Steely Dan en onze eigen Mo` Jones moeten denken, presenteert dit album tien tracks die bijzonder makkelijk weghappen.

Rachel`s
Muziek en hokjes, dat is me wat. Of je nu op internet surft, in een platenwinkel snuffelt of een enquete invult, steeds weer moet je kiezen. Houd je van pop, rock, klassiek, blues of jazz? Ok, het is gemakkelijk om wat termen te hebben om duidelijk te maken uit welke hoek de wind waait. Maar die etiketjes werken vaak ook erg beperkend. Gelukkig dat er muzikanten zijn die zich niks van grenzen of labeltjes aantrekken. Zoals die van Rachel.