Belgische liefhebbers van beter beeld en geluid krijgen eindelijk hun eigen website! HiFi.nl, de grootste community van liefhebbers van hifi, beter tv-geluid, surround, head-fi en beeld in de Benelux, opent met HiFi.be een eigen website voor de Belgische markt.
Een logische stap, want HiFi.nl ontvangt reeds duizenden lezers uit België. Ongeveer 1/5de van de dagelijkse bezoekers komt over de grens heen nieuws en reviews lezen. Vanaf nu worden de Belgische lezers echter automatisch omgeleid naar de .be-website.
HiFi.be begint met een zeer sterke lezersbasis
Met HiFi.be wordt de Belgische lezer dagelijks op de wenken bediend met nieuws, tests en tips over audio en muziek. Zo lees je op HiFi.be alles over spraakmakende events bij Belgische dealers, verslagen van winkelbezoeken die de lezer verleiden, en krijg je bij elke review informatie over relevante winkels dicht in de buurt. Daarnaast verschijnen dagelijks de vertrouwde artikelen waarmee de muziekliefhebber op de hoogte blijft van de nieuwste aankondigingen en producten.
De lezer kan uiteraard rekenen op een stroom diepgaande reviews van de hand van de eengemaakte redactie uit België en Nederland. Ook de levendige tweedehandsrubriek toegespitst op beeld en geluid is van de partij.
Alles voor de audioliefhebber
Belgische dealers en distributeurs vinden op HiFi.be een perfect platform om hun winkel en hun aanbod in de kijker te zetten. Via een winkelpagina ontdekken lezers meteen welke merken er te koop zijn, en lezen ze relevante artikelen, een verslag van een winkelbezoek, en alle praktisch informatie, zoals foto’s, de openingsuren en het adres. Met één klik krijgen ze zelfs in Google Maps de route geserveerd! Bij reviews verschijnt een lijst van de winkels die het geteste product verkopen, gerangschikt op nabijheid. Winkels kunnen ook demotoestellen en second life-producten uitgelicht aanbieden via de tweedehandsrubriek.
Een merkpagina biedt de hifi-liefhebber alle informatie over een merk. Alle nieuwsberichten over de nieuwe producten en reviews worden op één plaats samengebracht. Het is een onmisbare manier om je merk nog zichtbaarder te maken.
Enkele feiten en cijfers op een rij:Â
- HiFi.nl werd opgericht in 1999;
- is de grootste toegewijde community voor beeld en geluidliefhebbers in de Benelux;
- richt zich op iedereen: van mensen die een toegankelijk muziekoplossing zoeken tot fans van premium-hifi uit de hoogste klasse;
- ontvangt jaarlijks bijna 2,5 miljoen unieke bezoekers, waarvan 20 procent Belgen;
- publiceert maandelijks ten minste 12 onafhankelijke tests, waaronder veel primeurs;
- onderscheidt met zijn ster-ratings en awards de allerbeste producten, en geeft zo een duidelijk houvast aan de consument;
- is aanwezig op internationale beurzen en events, zoals IFA, ISE en High End München, en uiteraard alle relevante audioshows in de Benelux;
- heeft een Belgisch-Nederlandse redactie onder leiding van Rob Nijman en Jamie Biesemans, ondersteund door gespecialiseerde, ervaren testjournalisten in beide landen;
- circa 1750 winkels en ruim 1800 merken hebben hun eigen winkel- of merkpagina;
- op termijn of op aanvraag zullen er ook Franstalige artikels, zoals reviews, verschijnen.