Helemaal nieuw is Yurbuds niet, maar tijdens CES 2014 komt het wel met een nieuwe innovatie: draadloze in-ears voor tijdens het sporten die niet continu uit de oren vallen.
Yurbuds werd in 2008 opgericht in Amerika door twee fanatieke sporters: Seth Burgett en Richard Daniels, respectievelijk een triatleet die regelmatig meedeed aan Ironman en een marathonloper met liefst 24 keer de klassieke afstand achter zijn naam. Zij ergerden zich tijdens het sporten kapot aan het feit dat de oortjes steeds uitvielen, of na een tijdje begonnen te irriteren.
Dat leidde tot Yurbuds, in-ears die “door een speciaal ontwikkelde twisttechnologie gegarandeerd niet uitvallen”. Om die belofte kracht bij te zetten, demonstreert het merk regelmatig op beurzen, waarbij het de zogenaamde ‘Yurbus Challenge’ houdt. Wie het binnen een minuut lukt om de dopjes uit de oren te krijgen door zijn of haar hoofd te schudden, krijgt een setje Yurbuds gratis.
Yurbuds maakt sportoortjes die zichzelf op zijn plaats draaien voor een perfecte pasvorm en daarom nooit uit vallen. Ze zijn zo ontworpen dat ze zenuwrijke gebieden van het oor ontlasten en zijn ook water en zweet bestendig. Daarnaast benadrukt Yurbuds dat het goed luistert naar de wensen van de consument, wat ervoor heeft gezorgd dat zowel voor de man als voor de vrouw het merk een zeer uitgebreid assortiment kan aanbieden.
Dat het merk zich blijft vernieuwen, bleek wel tijdens CES 2014. Daar presenteerde Yurbuds op ludieke wijze - bezoekers van de stand mochten hoofdtelefoonsnoertjes doorknippen - de nieuwste innovatie: draadloze in-ears voor tijdens het sporten. Vooralsnog bestaat het assortiment uit twee verschillende types die door middel van Bluetooth contact maken met de smartphone waarop muziek staat. Later dit jaar verwacht de fabrikant een type met een ingebouwde hartslagmeter te presenteren.
Kijk voor meer informatie over Yurbuds op de officiële site van het Amerikaanse merk, of op de webpagina van de Nederlandse importeur Aalten BV.