Eerste virtuele helpdesk bij Scheer & Foppen

Redactie HiFi.nl | 07 september 2012

Leek het 10 jaar geleden nog een beeld uit een sciencefiction film, anno 2012 is het een feit: de virtuele helpdesk. In Scheer & Foppen, een elektronicawinkel met vestigingen in 65 steden en dorpen, kunnen klanten via een scherm in een zuil contact leggen met een technisch medewerker.

Het principe is eigenlijk vrij simpel. In de winkel staat een zuil waarachter de klant met zijn computer kan plaatsnemen. Via een videoconferentie heeft de klant contact met een technisch medewerker. Alles wat er nodig is, is een webcam, een ingebouwde speaker en een richtmicrofoon. Mocht je er zelf niet uitkomen, dan kun je de computer aansluiten op de zuil. De medewerker kan de computer dan beheren. Er worden bijvoorbeeld tips gegeven over het opschonen van een computer, het installeren van een viruspakket of andere software en het terughalen van documenten.


De iDesk van Scheer & Foppen

Helemaal nieuw is deze virtuele benadering niet. Scheer & Foppen gaven hun klanten eerder toegang tot de iDesk, waarmee de klant het online assortiment kan bekijken. Zo kun je in een kleine vestiging toch laten zien wat de keten allemaal in huis heeft. De iDesks op de winkelvloer zijn direct gekoppeld aan de website en het logistieke distributiecentrum in Harderwijk. 

Bron: RetailNews

 


EDITORS' CHOICE