Het gaat goed met het in 1999 opgerichte Coolblue. In diverse media en kranten wordt vooral gesproken over een historisch laag consumentenvertrouwen. Coolbue gaat echter als een speer. De cross-channel retailer boekte 42% meer omzet dan in het eerste halfjaar in 2011. De omzet over heel 2011 bedroeg 115 miljoen euro.
De groei van Coolbue vertaalt zich ook naar het openen van 52 nieuwe online shops in het eerste jaar van 2012 en de organisatie verwacht dit jaar de barrière van 200 online shops te doorbreken. Het bedrijf richt zich met de online shops op veel verschillende niches. Coolblue opende in mei ook de deuren van een nieuw winkelconcept in het Belgische Wilrijk. Coolblue opereert namelijk niet alleen online, ze hebben ook fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen en Antwerpen. Zo kunnen klanten de producten eerst bekijken en uitproberen.
Uitbreiding betekent ook een groei van het aantal medewerkers. In het eerste halfjaar van 2012 nam Coolblue 95 mensen aan. Directeur en oprichter van Coolblue, Peter Zwart, heeft wel een aantal verklaringen voor het succes. Door de grote hoeveelheid shops is Coolblue extreem relevant voor de klanten, aldus Zwart. Pieter Zwart; “De andere verklaring voor ons succes zien wij vooral in onze obsessieve focus op klanttevredenheid. Wij helpen onze klanten om de voor hun beste keuzes te maken. En dat advies geven we op de plek waar de klant dat wil: of dat nu online of in een fysieke winkel is.”
Bron: Coolblue