NIEUWS

LG persconferentie CES 2008

Theo Wubbolts | 06 januari 2008
Zoals ook tijdens de IFA al duidelijk werd, zet men bij LG – een samentrekking van twee merken uit een ver verleden, Lucky en Goldstar – in op design, maar ook omdat alleen dit als enige item wat magertjes is, zijn de kwaliteit van beeld en geluid er als speerpunten bij gekomen.

Bij de televisie gaat het natuurlijk om beeld, maar het geluid wordt sedert enige tijd mede in kwaliteit opgestuwd door de inbreng van niemand minder dan audio-goeroe Mark Levinson. Ik ben benieuwd hoe je toch een volwassen geluid uit relatief kleine en smalle luidsprekers kunt toveren, maar het design is in elk geval goed voor elkaar.
Foto: Jiri Buller

Op het terrein van mobiele telefonie is LG in de VS een ware gigant: 27,2 miljoen mobieltjes is gewoon veel en dat is ongeveer twintig procent van de markt in 2007.
Foto: Jiri Buller

Voortbouwend op dit succes komt het Koreaanse bedrijf met een tijdens de CES van 2007 al aangekondigde techniek: MHP. Kort gezegd digitale televisie voor mobiele toepassingen. Denk aan televisie in de auto, op je mobiele telefoon en in speciale draagbare apparaatjes. In Korea is het een succes gezien de aantallen die er al van verkocht zijn: 5 miljoen mobiele telefoons met deze televisie-applicatie en denk daarbij ook aan navigatie.

Op dit moment gaan er proeven in Chicago en Washington en in februari 2009 moet het voor iedereen beschikbaar komen. Grote voordelen zijn natuurlijk de lage kosten en plaats- en tijdgebonden mogelijkheden.

Tot slot van deze persconferentie werd de mededeling gedaan dat LG de ‘Save the Music Campaign’ sponsort. Persoonlijk vind ik dat heel sympathiek: breng het muziekonderwijs terug op school. Het is er al veel te lang van weggeweest!


EDITORS' CHOICE