NIEUWSMcIntosh

McIntosh, Sonus faber en Sumiko zijn overgenomen door investeringsmaatschappij Highlander Partners

De in de Amerikaanse staat Dallas gevestigde particuliere investeringsmaatschappij Highlander Partners heeft de overname aangekondigd van de McIntosh Group. Onderdeel van de McIntosh Group zijn audiobedrijven McIntosh, Sonus faber en Sumiko. In een persbericht stelt Highlander Partners dat de McIntosh Group  “zal dienen als een anker voor een nieuw Highlander luxe technologieplatform” en het bedrijf lijkt erop gebrand meer merken uit de AV-gemeenschap toe te voegen aan zijn groeiende portfolio.

Ervan uitgaande dat dit een goede deal is voor alle betrokkenen, kan de extra investering van een bedrijf dat meer dan twee miljard dollar aan activa in beheer heeft, zeker ten goede komen aan McIntosh, aangezien het zich richt op zijn volgende generatie hoogwaardige audioproducten in 2023 en verder.

McIntosh Group verzorgt ook de distributie in verschillende grote regio's, waaronder het VK en Noord-Amerika, voor bedrijven zoals Pro-Ject en Rotel. Daarnaast biedt McIntosh Group volledig geïntegreerde distributiediensten in Noord-Amerika, Midden- en Zuid-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en de Benelux voor hun eigen merken en verschillende merken van derden, waaronder het Oostenrijkse Pro-Ject, het Japanse Rotel en Bassocontinuo (in Italië vervaardigde audiorekken). De McIntosh Group heeft ook een bloeiend auto-entertainmentbedrijf, dat audiotechnologie levert voor geselecteerde premiummodellen, waaronder de Grand Wagoneer en Jeep Grand Cherokee L onder het merk McIntosh en de Maserati Grecale en MC20 onder Sonus Faber.

Jeff L. Hull, president en CEO van Highlander Partners, verklaart als volgt: “We hebben onze investeringsstrategie gedurende meerdere jaren ontwikkeld rond consumentgerichte merken en luxegoederen. De mogelijkheid om merken te verwerven die net zo sterk zijn als die binnen de McIntosh Group komt niet vaak voor en we zijn erg verheugd om deel uit te maken van het volgende hoofdstuk van het bedrijf. We geloven dat er een unieke kans is om andere luxe technologiemerken voor consumenten te verwerven en zijn van plan om actief te blijven in deze categorie.”

Jeff Poggi en Charles Randall, co-CEO's van de McIntosh Group, verklaarden op hun beurt: “We zijn verheugd om ons groeitraject samen met het Highlander-team voort te zetten. In alle merken en productcategorieën blijven we opmerkelijke resultaten en een overvloed aan kansen zien; wij geloven dat de financiële benadering en operationele expertise van Highlander kunnen helpen om deze vooruitzichten te grijpen.”

Verder commentaar werd geleverd door Ben Slater, partner bij Highlander, die eraan toevoegde: “McIntosh Group bevindt zich op het kruispunt van verschillende sterke trends waar we graag deel van uitmaken. De woonomgeving evolueert snel, waarbij technologie een integraal onderdeel wordt van Bovendien vragen consumenten in het demografische spectrum nu meer dan ooit om hoogwaardige audio en worden premiummerken als McIntosh en Sonus Faber steeds meer als functionele kunstwerken gezien.”

Highlander Partners is zeker lovend over zowel McIntosh als Sonus faber, dus dit zou goed nieuws kunnen zijn voor alle betrokken bedrijven, hetgeen op zijn beurt zou kunnen leiden tot enkele opwindende nieuwe ontwikkelingen in de komende maanden en jaren.

MERK

EDITORS' CHOICE