In de tweede helft van 2010 zal de markt voor consumentenelektronica zich verder herstellen. Dat is althans de verwachting van Claudio Missaglia, directeur van marketingorganisatie Hamilton Bright, dat field-marketing activiteiten voor een aantal grote merken en retailers op het gebied van consumentenelektronica verzorgt. “Ten opzichte van het afgelopen jaar zal er sprake zijn van een geringe groei”.
Het groeiende televisiesegment is één van de stuwende krachten in deze trend. “Ten eerste is (deze groei) toe te schrijven aan de verdere opmars van het fenomeen LCD-TV. Ten tweede zullen er meer en meer televisiesets met directe internettoegang worden verkocht”, laat Missaglia weten. Het WK voetbal zorgde eerder dit jaar al voor een stevige boost in de televisieverkopen.
BCC Plaza te Amsterdam - Foto: Paul Vermeulen
De groei zit volgens Missaglia zowel in het zakelijke als het consumentensegment. Ook de verkoop van smart phones zet stevig door. De verkoop van het traditionele bruin- en witgoed zal echter wat achterblijven. “Dit hangt uiteraard samen met de woningmarkt die nog altijd op slot zit”.
Een reden voor de aantrekkende verkopen is volgens Missaglia de ‘enorme wedloop om de gunst van de consument‘ waarin fabrikanten verwikkeld zijn. De continue introductie van nieuwe producten gaat gepaard met grote en slimme marketingcampagnes die volgens de directeur de koopbereidheid van de consument sterk beïnvloeden.
NIEUWS
Elektronica-retailmarkt groeit door in 2010
Redactie HiFi.nl |
12 augustus 2010