(ingezonden mededeling)
Via de snelle en eenvoudige internettoegang op de TV plan je makkelijk de snelste route via TomTom, bekijk je YouTube filmpjes en deel je je laatste fotos met MyAlbum.
Eindhoven, Nederland; Philips luidt een nieuwe generatie van multimediatelevisies in met de lancering van Net TV. Net TV is een platform dat vanaf de online startpagina op het televisiescherm een eenvoudige en snelle toegang biedt tot een hele reeks van entertainment- en informatiewebsites.
Net TV zal vanaf de lente 2009 in Europa beschikbaar zijn op alle Philips televisies van de series 8000, 9000 en op de Cinema 21:9. Net TV biedt internetcontent op maat voor een optimale kijkervaring op het tv-scherm. De content is makkelijk toegankelijk via de afstandsbediening van de televisie, zonder dat er extra decoders, abonnementen op diensten of een laptop aan te pas komen.
Des Power, Senior Vice President Marketing Television, Philips Consumer Lifestyle: “Philips gaat er prat op zijn klanten eenvoudige oplossingen aan te bieden. Met Net TV kun je vanuit je luie stoel met de afstandsbediening toegang krijgen tot en interacteren met de websites die je het meest gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld ook online foto’s of video’s uitwisselen, wat altijd leuker is dan met een klein laptopscherm. Ook nieuws- en weerberichten kunnen realtime in slechts enkele seconden geraadpleegd en geüpdate worden.”
Net TV brengt de kracht van het internet naar het televisiescherm
Met Net TV van Philips kunnen gebruikers:
- Makkelijk toegang krijgen tot informatie- en entertainmentdiensten op het internet, zonder een pc of laptop te moeten opstarten; één druk op de afstandsbediening volstaat.
- Snel de verkeerssituatie, het nieuws of het weerbericht raadplegen met een visuele ervaring die rijker, sneller en makkelijker te lezen is dan met teletekst.
- Populaire YouTube-films bekijken met familie of vrienden, in de huiskamer zonder dat iedereen zich achter het scherm van de laptop moet scharen.
- Rechtstreeks op hun televisiescherm online fotoalbums bekijken.
Lokale talen en lokale informatie voor de Europese consument
Naast pan-Europese diensten zal Net TV van Philips een brede selectie van lokale websites per land bieden die speciaal op maat worden aangepast voor het bekijken op een televisiescherm. Uit onderzoeken blijkt dat de consument op zoek is naar lokaal relevante informatie in lokale talen, naast pan-Europese informatie in het Engels. In Nederland, België, Duitsland of Frankrijk is Philips bijvoorbeeld van plan om in zee te gaan met vooraanstaande leveranciers van nieuws, weer, verkeersinformatie en sportnieuws in de lokale talen.
Internet is volledig geïntegreerd, voor een snelle en makkelijkere instelling
Net TV wordt volledig geïntegreerd in de Philips televisies van de series 8000, 9000 en de Cinema 21:9. Als de televisie aangesloten is op het internet via een ethernetkabel of via Wi-Fi (Wi-Fi is beschikbaar op de serie 9000 en op de Cinema 21:9) wordt de lokale startpagina van Net TV automatisch gegeneerd. Websites die via Net TV aangeboden worden, zijn geoptimaliseerd voor het tv-kijken op basis van de open IP-TV-norm (OIF-normen), zoals CE-HTML(CEA-2014 Web4CE).
Genieten van informatie en entertainment, in alle eenvoud, vanuit je stoel
Net TV van Philips biedt toegang tot een selectie van informatie- en entertainmentwebsites: nieuws, verkeer, weer, online veilingen, sociale netwerken, gaming, fotoalbums en door de gebruiker gegenereerde content. Het Net TV-platform behelst specifieke en aangepaste websites van een aantal Europese partners zoals YouTube, TomTom, eBay, MeteoGroup, Funspot, MyAlbum en Netlog. Deze zullen in heel Europa aangeboden worden.
In Nederland werkt Philips Net TV samen met de volgende content aanbieders: ABNAMRO.tv, AD, Bright.tv, Buienradar, Iens, MijnAlbum, OV9292, PhotoTV, PSV, Rabobank, Radio538, Sportwereld, TomTom, Tunein.fm, Voetbalprimeur en Weer.nl
Zie ook het filmpje op het HiFi.nl / Wannahaves kanaal